Lättläst: Grundskola
Grundskolan har 9 årskurser.
Det finns 4 olika skolor i Vadstena kommun.
Två av grundskolorna har även förskoleklass.
Förskoleklass börjar barn i vid 6 års ålder.
Vid 7 års ålder börjar barnen i grundskolan.
Grundskolan har 9 årskurser.
Det finns 4 olika skolor i Vadstena kommun.
Två av grundskolorna har även förskoleklass.
Förskoleklass börjar barn i vid 6 års ålder.
Vid 7 års ålder börjar barnen i grundskolan.
Vadstena kommun
Telefon: 0143-150 00
Besöksadress:
Klosterledsgatan 35
Postadress:
592 80 Vadstena
Skicka e-post
Vadstena kommun
Klosterledsgatan 35
592 80 Vadstena 0143-150 00
vadstena.kommun@vadstena.se
212000-2825