Nya rutiner för besök till kommunhuset
Från den 15 april gäller nya rutiner för besök till kommunhuset.
Socialkontoret fick tidigare i år en egen entré till kommunhuset. Det har inneburit att behovet av bemanning vid kommunhusets huvudentré minskat markant. Dessutom har mycket av den övriga service som förr gavs på kommunhuset redan i dag flyttat till andra kanaler.
Därför är receptionen vid huvudentrén från och med den 15 april obemannad.
Istället finns den besöksautomat, som tidigare stod intill receptionen, nu direkt innanför entrén.
Här nedanför kan du läsa den nya rutinerna.
Besök – kommunhuset
Har du bokat besök hos en tjänsteperson eller politiker?
Anmäl dig i besöksautomaten.
När du gjort anmälan så får din besöksmottagare ett meddelande och kommer för att hämta upp dig. Slå dig ner och vänta så länge.
Har du inte bokat ett besök?
Det är svårt för tjänstpersoner att ta emot spontanbesök. Önskar du ändå få kontakt med en särskild person så kan du prova att ringa. Det kan du göra genom att kontakta vår växel på telefonnummer: 010-234 70 00. Du kan ringa via din egen mobiltelefon eller via direkttelefonen på väggen i entrén. Be att få bli kopplad till den du önskar prata med.
Andra informationsplatser:
Biblioteket på Slottsgatan 10
Vadstena InfoCenter på Storgatan 28
Hemsidan: www.vadstena.se
Vill du lämna brev till kommunen?
En brevlåda finns till höger om entrédörren till kommunhuset.
Ska du lämna handlingar till individ- och familjeomsorgen så finns en
brevlåda vid deras entré mot Jungfruvägen.